Job Image

Supporttekniker inom telefoni och larm till Karolinska Universitetssjukhuset

Söker du en spännande roll inom IT-support? Har du erfarenhet av Microsofts produkter och brinner för att hjälpa andra? Ansök nu och bli en del av vårt team i Solna!

Du erbjuds

  • ett individuellt introduktionsprogram anpassat till verksamhet och dina tidigare erfarenheter och behov
  • ett lärorikt och varierande arbete tillsammans med erfarna kollegor som stöttar och samarbetar
  • ett nära och givande samarbete med andra yrkeskategorier
  • 2024 är friskvårdsbidraget upp till 5000kr, alternativt friskvårdstimme med 3500kr. Du får även tillgång till våra fina personalgym

Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig.

Om tjänsten

I rollen kommer du att arbeta som första- och andralinjens supporttekniker samt agera kvalificerad beställare för funktionsområden inom Verksamhetsområde IT med inriktning mot framförallt Telefoni, akutlarm och kallelsesignal. Arbetsuppgifterna består bland annat av verksamhetsnära support till användare och hantering av ärenden via vårt ärendehanteringssystem enligt ITIL processer samt hantera beställningar mot våra leverantörer.

Som supporttekniker ger du dagligen support via telefon och fjärrverktyg samt på plats hos användarna. Du kommer supportera i allt från frågor som rör växelanknytningar till managering av Enterprise-klassade telefoner, till felsökning inom och analys av detaljloggar för minutoperativt kritiska akutlarm.

Tjänsten är belägen vid Karolinska Universitetssjukhuset i Solna och Huddinge. Resor förekommer till andra sjukhus och siter inom Region Stockholm där Karolinska Universitetssjukhuset är verksamma.

Vi söker dig som

  • tar ansvar för din uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver dina processer vidare.
  • arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt
    sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
  • är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och
    underhåller relationer.
  • är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och
    förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
  • arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och
    resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar inriktning när målen ändrar sig.

Kvalifikationer

Krav:

  • Tidigare erfarenhet av supportarbete inom Microsofts produkter med inriktning på Windows 10 och Office 365.
  • Erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem och kunskap inom ITIL.
  • Goda språkkunskaper i svenska, tal och skrift.

Meriterande:

  • Tidigare erfarenhet av arbete inom sjukvård och/eller myndighet.
  • Tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete med exempelvis kundtjänst och/eller verksamhetsnära med support på plats.
  • Du har arbetat med olika lösningar inom telefoni så som växellösningar, contact center, EMM-lösningar
  • Du har förståelse för komplexa tekniska lösningar i kritiska miljöer.
  • Du har erfarenhet av att arbeta med akutlarmsystem & kallelsesignalsystem från leverantörer som ex. Ascom och BEST.

Om rekryteringsprocessen

Urval kommer att ske fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta därför inte med din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska!

Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. Läs mer om rekryteringsprocessen och om vilka kontroller som utförs på Karolinska här.

Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras.

Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.

Om Karolinska Universitetssjukhuset
Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner.

Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag.

Läs gärna mer om oss på karolinska.se och följ oss på sociala medier!

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.

Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.

Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss i Region Stockholm

Fackliga representanter