Vanligaste frågorna om webbutiken

Här hittar du information och de vanligaste frågorna om Karolinskas Universitetslaboratoriets nya webbutik för beställning av bland annat provtagningsmateriel och remisser.

Vart vänder jag mig om jag har frågor om mina beställningar?

  • Kundservice på Karolinska Universitetslaboratoriet
    E-post: Kundservice
    Telefon: 08-123 719 99
  • Ange alltid ordernummer vid frågor om beställningen, till exempel KUL00564. Du hittar ordernumret i webbutiken under "Alla beställningar" eller på orderkopian i din e-post.

Vart ska jag vända mig om jag har frågor om anmälan eller inloggning?

  • Kundservice på Karolinska Universitetslaboratoriet
    Telefon: 08-123 719 99
  • E-post: Webbutiken

 Problem att logga in eller byta lösenord? Här hittar du lite tips:

  • Använd användarnamnet, inte e-postadressen (vissa använder dock sin e-postadress som användarnamn).
  • Användarnamnet skrivs alltid med små bokstäver.
  • Skriv in användarnamn och lösenord, kopiera inte.
  • Det är ibland svårt att se om det temporära lösenordet innehåller ett O (stort o) eller 0 (noll), respektive I (stort i) eller l (litet L).  
  • Att Caps Lock är på är också ett vanligt fel.
  • Lösenordet är giltigt i tre år sedan måste det bytas.
  • Kom ihåg att nya lösenord måste vara minst åtta tecken och att ett tidigare använt lösenord inte går att återanvända.

Är min order på väg?

I webbutiken på fliken "Alla beställningar" ser du alla dina ordrar. Under status kan det stå:

  • Skickad till leverantör – avvaktar orderbekräftelse = din beställning är inte hanterad
  • Kvitterad = ordern på väg, dina varor är packade.
    Klicka på ordern det gäller, under fliken "Beställda artiklar" ser du vilken dag/tid ordern har hanterats, det vill säga dina varor är packade.
  • Finns det ett långt kollinr, ex. 00xxxxxxxxxxxxxxxxxx kan du själv söka det på PostNord.se
  • Finns det ett kort kollinr xxxxxx kan du kontakta kundservice (Tel: 08-123 719 99) som kan söka det hos MediCarrier Transport.
  • Brev kan inte spåras.

Hur byter man användarnamn och/eller e-postadress för webbutiken?

Följande alternativ finns:

  • Använd ändringsformuläret här på webben.
  • Ring Kundservice 08-123 719 99 eller ansvariga för webbutiken 
  • Skicka e-post till Webbutiken och beskriv de nya uppgifterna 

Vilka är fördelarna med beställning i webbutiken?

  • Du får snabbare hantering och spårbarhet
  • Det blir enklare genom att materiel presenteras med bilder och information
  • Du kan se om din beställning är skickad
  • Du får en orderkopia på din beställning
  • Du kan titta på tidigare beställningar
  • Det går att spara favoritbeställningar